De ska på studieresa till Berlin

Posted on feb 12, 2020

Under sina år på Litorina har Ola och Sam gjort fyra studieresor sammanlagt. Estland, Lettland och Ukraina är länder som de har besökt.
I april bär det av igen. Denna gången till ett Berlin i vårskrud.
– Att resa betyder att vi lär oss saker som vi aldrig lärt oss i ett klassrum, säger de båda.
– Det blir mer ”hands- on” och vi åker till länder som man kanske aldrig skulle besökt annars, menar Ola.
Ola Nilsson och Sam Ernstsson är två resglada grabbar som går sin sista termin på Allmän Kurs. Båda två tycker att skolans studieresor alltid blir något extra utöver en vanlig semesterresa.
– Vi blir fullproppade med kunskap och får dessutom lära oss nyttig livskunskap då en resa även är teambuilding, säger de båda.

Är du intresserad av att resa du också?

Hör av dig till marjo.portin@litorina.fhsk.se