DAG 5 Mötet med tyska studenter på Humboldt universitet! (den 19 april)

Posted on apr 25, 2012

Vi fick en fantastisk möjlighet att träffa kursdeltagarna som lär sig svenska på Humboldt universitet i Berlin. Deras kunskap om Litorina var imponerande, de vet så mycket om Litorinas verksamhet! Studenterna berättade också om hur deras studier i svenska går till och hur deras skandinaviska avdelning på universitetet fungerar. Vi fick också möjlighet att prata med dom under en timmes tid!

Efter det gick alla i olika riktningar för att hinna se så mycket som möjligt av Berlin. Spännande!
På kvällen åt vi en festlig middag med några tyska studenter. Vi pratade mycket och försökte att sammanfatta resans intensiva upplevelser.