Litorina Folkhögskola besöker Bokmässan i Göteborg 2012

Posted on sep 18, 2012

Den 27-30 september 2012 står Norden och den nordiska litteraturen i fokus på Bokmässan. Varmt välkommen att delta i Nordens största kulturevenemang!I år blir Bokmässan verkligen en nordisk kulturmanifestation!

I samarbete med Nordiska Rådet och Nordiska ministerrådet samt en rad nordiska organisationer och förlag sätts den nordiska litteraturen i fokus på Bokmässan.Norden sätter sin tydliga prägel på årets Bokmässa. Utöver hundratals svenska författare, gästas vi av författare från alla de nordiska länderna – inklusive Färöarna och Grönland!

Litorina Folkhögskola besöker Bokmässa i Göteborg med kursdeltagare från Allmän kurs och kursen för Intensiv svenska! Kursansvarig är Lotta Kihlbert!

Vi ser framemot en härlig och kulturell upplevelse!