Besök från Japan

Posted on sep 12, 2017

Han trodde att Sverige var ett kallt land där alla spelar ishockey och fotboll.

Att maträtten Sushi som kommer i från hans eget hemland Japan blivit en stor favorit i Sverige var han inte alls lika bekant med.

I dag har Litorina haft väldigt långväga besök ifrån andra sidan jordklotet, Niigata i Japan.

Forskaren Kenji Nohara, 26 år, fick nys om den svenska folkhögskolan under sitt forskande om integration.
– Jag hörde talas om att Sverige tagit emot många invandrare och om begreppet folkhögskola, berättar Kenji som strax avverkat tre av tio dagar i Sverige.

Efter att ha hittat Litorina på nätet, läst på om skolans språkinlärning kontaktade han Andy Davey.
– Vi har haft kontakt sedan innan sommaren och dagen i dag har varit så spännande, berättar Kenji som är imponerad av Litorinas språkinlärning.

Lycka till med allt i framtiden Kenji önskar vi på Litorina!