Jesper Svedberg och SBTP!

Posted on apr 26, 2013

Livet handlar ofta om att ta chanser. Och den chansen har Jesper Svedberg tagit! Han är av våra deltagare på Litorinas båtbyggarlinjen, och nu deltar han i SBT:s utbildnings-program som är igång i Karlskrona   Kommer ni ihåg vår tyska trainee Konrad som gjorde sin praktik hos våra båtbyggare? Nu är det Jespers tur att vara trainee på företaget där Konrad arbetar som lärling. Företaget heter Tischlerei Timm GmbH och ligger i närheten av Rostock i Tyskland.

Han tillsammans med andra studenter från Litauen, Tyskland och Sverige ska studera projektmanagement, historiska förutsättningar för södra Östersjöns samarbete, entreprenörskap och culture awareness. Låter det inte spännande? På fredag åker han till Tyskland och kommer att arbeta på Tischlerei Timm GmbH under tre veckor. Lycka till Jesper!

Vi ser framemot att få höra om dina upplevelser när du är tillbaka!