Båtbyggare fick diplom

Posted on dec 11, 2019

Just i dag är vi lite extra stolta över tre av våra deltagare på Båtbyggarlinjen Christer Johansson, Renny Silverhamn och Jonas Palmqvist (saknas på bilden).
Stort grattis till er våra superduktiga båtbyggare som idag fått diplom då KFH haft sin årliga jullunch.

Vid lunchtid idag uppmärksammades de tre på den årliga Diplomutdelningen på KFH:s festliga jullunch. Diplomet delas varje år ut av KFH, Föreningen Norden, Blekinge Museum och Litorina Folkhögskola.

Diplomet intygar att de tre herrarna har visat en hantverkares flit och noggrannhet och en hög kvalité.
Ord som vi verkligen håller med om då de byggt varsin mycket vacker båt!

Stort grattis till er alla tre!

Här nedan kommer KFH:s motivering:

Treårsprojekt Båtbyggarlinjen 2016-2019.

Diplom utdelas till Jonas Palmqvist för visat stort engagemang och flit i traditionellt båtbyggeri och har på egen hand med stor noggrannhet genomfört projektet att bygga en skeppsbåt i lärk och ek med traditionella byggmetoder. Projektet har sträckt sig från ritning till färdig båt, mast, rigg och segel. Båtmodellen härstammar från en Herlinritad skeppsbåt som används på Marinens övningsfartyg Gladan och Falken.

Treårsprojekt Båtbyggarlinjen 2016-2019.

Diplom utdelas till Christer Johansson som har visat stort engagemang och flit i traditionellt båtbyggeri och har på egen hand med stort noggrannhet byggt en motorsnipa i furu och ek. Projektet har sträckt sig från ritning till färdig båt, mast, rigg och segel.

Båtbyggarprojekt på Båtbyggarlinjen 2014-2019.

Diplom utdelas till Renny Silverhamn som visat stort engagemang och flit i traditionellt båtbyggeri och har på egen hand med stort noggrannhet byggt en 14 fots däckad motorsnipa i furu och ek.