Årets nyföretagare i Blekinge 2013

Posted on okt 1, 2013

”Årets Nybyggare Blekinge 2013”*

Torsdag den 3/10 kl. 13.00 sker prisutdelningen med landshövding Berit Andnor Bylund i residenset.

Rektor Agrita Martinsone samt elever från Intensiv svenska kommer att närvara!

* En Nybyggare är en person med utländsk bakgrund som valt att starta eget företag. Han eller hon ska med begränsade resurser, genom hårt och målmedvetet arbete, ha nått framgång i sitt företagande. Priset som årligen delas ut av Hans Majestät Kung Carl den XVI Gustaf instiftades 1999 för att premiera vår tids Nybyggare. Med priset vill IFS inte bara hedra en duktig svensk företagare med utländsk bakgrund utan även hedra alla dessa nya svenskar som valt det egna företagandet som en väg till försörjning.