Anna Persson om Kanada och Alaska

Posted on feb 28, 2019

Under eftermiddagens föreläsning fick vi i publiken följa med på en riktig resa.

Anna Persson som jobbar som biblioteksutvecklare har sedan barnsben varit medlem i 4Hs verksamhet och med tiden även i IFYE, en världsomspännande organisation med 80 medlemsländer.
Via IFYE har Anna fått äran att delta i många resor och oftast brukar deltagarna på resorna få bo hos lokalbefolkningen. Resan vi fick lyssna på idag var dock av en annan sort.

”USA som var värdland för 2018 års världskonferens för IFYE, valde att förlägga den på ett kryssningsfartyg som gick utanför Alaskas kust. Och det var inte riktigt vad jag var van vid – men det var ett annat sätt att uppleva en annan kultur” sa Anna.

Anna Persson berättade för oss med fantastisk inlevelse om sin resa till Toronto, vidare via Vancouver och slutmålet kryssningen i Alaskas magiska vikar.

Vi fick ta del an Annas personliga foton från resans alla olika stopp och följa med Anna och hennes IFYE kompisar när de besökte allt från Chinatown i Vancouver till glassiärer i Alaskas vildmark.

Tusen tack Anna för en fantastisk berättelse som fängslade oss i en hel timme.

Det känns nästan som om vi varit där.

Text: Ida Henriksson