Almedalen 2013

Posted on jun 25, 2013

Folkbildningsrådet på plats t
isdag 2 juli, kl. 13 –14 i sal D 22, Högskolan Gotland, Cramérgatan 3
Varför lyckas folkhögskolans lärare?

Folkhögskolan visar ofta bättre resultat jämfört med andra utbildningsanordnare.

Deltagare som inte kommer till sin rätt i andra skolformer växer inom folkhögskolan. I det här arbetet är folkhögskolans lärare en nyckelresurs.
Medverkande: Per Andersson, Linköpings universitet, Ingela Zetterberg, SFHL, Matz Nilsson, RIO och Skolledarna, Ulrika Stuart Hamilton, Utbildningsdepartementet, Jakob Thunell, Alma folkhögskola, Britten Månsson-Wallin, Folkbildningsrådet.

Seminariet kommer att teckenspråkstolkas samt direktsändas på vår webbplats folkbildning.se. Du som deltar via webben kommer att kunna ställa frågor till panelen via chatt och twitter.