Posted on mar 26, 2020

I svåra tider gäller det att tänka om, hitta andra vägar och bygga nya modeller!

En folkhögskola är inte bara en skola utan även en samlingsplats där livsviktiga möten sker.
För oss på Litorina har coronaviruset inneburit att vi som alla andra måste skapa nya mötesplatser och plattformar där vi kan möta våra deltagare. Vi vill inte att våra samtal ska tystna och alla frön vi sår måste få fortsätta att gro.
Just nu arbetar vi därför för att starta fler utbildningar på distans.

Vad vi lyckas med och vad som föds på vår skola kommer du som följer oss att få ta del av längs framtidens väg!

(På bilden ser du en del av en modell av Litorinas hus som deltagarna i Allmänkurs har byggt som en matteuppgift.)