Posted on jan 23, 2018

Det blev en minnesvärd dag för Mohammed Shnaino då hans vernissage drog fullt hus på Litorina Folkhögskola.
Mohammeds svartvita konst skapade stort intresse bland besökarna som ville ställa många frågor till konstnären.

– Jag fångar livet i min konst. Det är antingen svart eller vitt och det finns inget där emellan, berättade han.

I Lilla Konsthallen på Litorina var stämningen hög då det var dags för dagens vernissage. För Mohammed själv var det extra spännande. Efter tre år i Sverige har han nu sin första utställning och har sett fram emot att komma ut ifrån sitt kök där han annars står och målar om kvällarna då familjen har somnat.

Utställningen pågår till och med den 12 februari.

Varmt välkomna!